Let it fall


Här sitter jag med en tom känsla i magen och det är då jag får för mig att skriva.
När jag är glad orkar jag helt enkelt inte sätta mig ner och skriva ner ett enda ord av hur jag känner mig.
Det är när någonting känns fel som jag vill uttrycka mig genom ord.
Det känns skönt att ösa ut alla obehagliga känslor, det känns renande.
Malin är den som skriver som mest när hon är glad och full i farten medan jag skriver när det inte känns som att det finns någonting annat man kan göra.

snart ska man börja gymnasiet och jag har en blandning av nyfikenhet, skräck och nervositet i tankarna. Folk säger hela tiden till mig hur jag borde klä mig, vad jag borde säga och undvika att säga för att träffa nya vänner.
Det är då jag blir rädd, innan var jag rätt lugn och tänkte "äh, jag är mig själv så hittar jag väl nån att vara med" men om alla försöker skaffa kontakter så ljuger dem säkert och vill jag verkligen vara ärlig i den situationen?

usch, nej nu ska jag skaka av mig alla dåliga tankar för innerst inne vet jag att allt kommer lösa sig och bli så bra som möjligt. Men det känns bra att få skriva ner sina tankar på papper (inte papper.. men ni fattar poängen).
 

/ Mini

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0